Сучасні автомобілі оснащуються великою кількістю електричних пристроїв.
Електрообладнання автомобіля призначене для вироблення електричної енергії і живлення систем і пристроїв автомобіля.
Електрообладнання можна розділити на електричне коло низької напруги і коло високої напруги.
Електричне коло низької напруги забезпечує живленням споживачів освітлення і сигналізації (для освітлення дороги і позначення габаритів автомобіля, сигналізації виконуваних маневрів), а також роботу системи пуску (провертання колінчастого валу і роботи двигуна під час його пуску). Контрольно-вимірювальні і додаткові прилади - служать для контролю роботи і управління системами автомобіля.
Електричне коло високої напруги служить для запалення робочої суміші в циліндрах, за допомогою системи запалювання.
Система запалювання служить для запалення горючої суміші і застосовується на бензинових двигунах. Займання горючої суміші відбувається в момент подачі іскри запалювання в циліндри.
Всі елементи електрообладнання об'єднані в бортову мережу, яка складається з джерел і споживачів струму, елементів управління, електричної проводки.
Джерела струму в автомобілі: акумуляторна батарея та генератор.
Акумуляторна батарея служить для живлення споживачів електричним струмом при непрацюючому двигуні, запуску двигуна, а також при роботі двигуна на малих обертах.
Основним джерелом електричного струму є генератор, який забезпечує електричним струмом споживачів, а також зарядку акумулятора.
Ємність акумуляторної батареї і потужність генератора повинні відповідати потужності споживачів електроенергії на всіх режимах експлуатації автомобіля, тобто в системі повинен підтримуватися енергетичний баланс.
Споживачів енергії умовно можна розділити на три групи:
Основні споживачі енергії забезпечують працездатність автомобіля. До них відносяться: паливна система, система запалювання, система вприскування, система управління двигуном, автоматична коробка передач, підсилювач рульового управління.
Тривалі споживачі - це система охолодження, система освітлення, системи активної безпеки, система пасивної безпеки, система опалення та кондиціонування, протиугінні системи, аудіосистема, система навігації.
Короткочасні споживачі - більшість систем комфорту, система запуску, звуковий сигнал, прикурювач.
Елементи управління забезпечують узгоджену роботу джерел струму і споживачів електроенергії.
На сучасних автомобілях багато функцій реле і вимикачів покладені на електронні блоки управління (ЕБУ), але повністю відмовитися від цих пристроїв поки неможливо. Наприклад, блок управління бортовою мережею виконує такі функції:
У бортовій мережі сучасного автомобіля поряд з традиційною електричною проводкою використовуються мультиплексні системи - шини даних, що забезпечують з'єднання електронних блоків управління (ЕБУ) між собою і передачу сигналів управління в цифровому вигляді.
Двигун - енергосилова машина, в якій той чи інший вид енергії перетворюється в механічну роботу.
Двигуни, в яких теплова енергія перетворюється в механічну роботу, є тепловими. Теплова енергія утворюється при спалюванні якого-небудь палива. Двигун, в якому паливо згоряє безпосередньо всередині циліндра і енергія газів, що при цьому утворюється, сприймається рухомим в циліндрі поршнем, називається двигуном внутрішнього згоряння. Такі двигуни в основному і застосовуються на сучасних автомобілях. Двигун внутрішнього згоряння складається з таких основних механізмів і систем:
Автомобіль служить для швидкого переміщення пасажирів і вантажів різними типами доріг і місцевості. Автомобілі класифікуються за призначенням, прохідності і типу двигуна.
Автомобіль складається з таких основних частин: двигун, шасі, кузов, а також з електро- та спеціального обладнання.
ДВИГУН
Двигун виступає в якості силового агрегату. На даний час найбільш поширені двигуни внутрішнього згоряння, в яких рушійна сила утворюється шляхом, тиску газів палива, що згоріло, всередині циліндра двигуна. Існує два типи двигунів: бензиновий (також називається двигуном із запалюванням) та дизельний двигун (також називають двигуном з компресійним запалюванням). Обидва двигуни називаються тепловими двигунами. Паливо, згоряючи, утворює сильно нагріті гази всередині циліндра, що збільшують тиск на поршні що обертають вал, підключений до силового агрегату автомобіля.
Те, в який спосіб розташовані циліндри двигуна, називаються конфігурацією двигуна. Найчастіше, циліндри розташовані в лінію. Ця конструкція дозволяє створити простий блок двигуна. У транспортних засобів число циліндрів зазвичай становить від 2 до 6. Як правило, циліндри є вертикальними. Коли число циліндрів збільшується, довжина блоку та колінчатого валу також збільшується, що може стати проблемою. Один із способів уникнути цього — це V-подібна конфігурація. Ця конструкція робить блок двигуна і колінчастий вал коротшим і менш гнучким.
Найчастіше двигун розташовують спереду. Він може бути встановлений вздовж і може приводити в рух передні, або задні колеса. Є також автомобілі в яких двигуни розташовані за задніми колесами. Двигун також може бути розташовано в автомобілі як поперек так повздовж.
Зараз все більшої популярності набирають автомобілі з гібридними двигунами (одночасно встановлено, наприклад, бензиновий та електричний) та електромобілі.
В Тернополі майстерні та станції технічного обслуговування, зазвичай, пропонують послуги з діагностики та ремонту бензинових та дизельних двигунів.