Будова автомобіля

Послуги автоелектрика, діагноста

 комп'ютерна діагностика автомобіля Тернопіль (068)105-09-05

Електрообладнання автомобіля. Комп'ютерна діагностика

Сучасні автомобілі оснащуються великою кількістю електричних пристроїв.
Електрообладнання автомобіля призначене для вироблення електричної енергії і живлення систем і пристроїв автомобіля. 
Електрообладнання можна розділити на електричне коло низької напруги і коло високої напруги.
Електричне коло низької напруги забезпечує живленням споживачів освітлення і сигналізації (для освітлення дороги і позначення габаритів автомобіля, сигналізації виконуваних маневрів), а також роботу системи пуску (провертання колінчастого валу і роботи двигуна під час його пуску). Контрольно-вимірювальні і додаткові прилади - служать для контролю роботи і управління системами автомобіля.
Електричне коло високої напруги служить для запалення робочої суміші в циліндрах, за допомогою системи запалювання.

Наші спеціалісти швидко та якісно проведуть комп'ютерну діагностику всіх електрокіл Вашого автомобіля в Тернополі.

Система запалювання служить для запалення горючої суміші і застосовується на бензинових двигунах. Займання горючої суміші відбувається в момент подачі іскри запалювання в циліндри.
Всі елементи електрообладнання об'єднані в бортову мережу, яка складається з джерел і споживачів струму, елементів управління, електричної проводки.
Джерела струму в автомобілі: акумуляторна батарея та генератор.
Акумуляторна батарея служить для живлення споживачів електричним струмом при непрацюючому двигуні, запуску двигуна, а також при роботі двигуна на малих обертах.
Основним джерелом електричного струму є генератор, який забезпечує електричним струмом споживачів, а також зарядку акумулятора.
Ємність акумуляторної батареї і потужність генератора повинні відповідати потужності споживачів електроенергії на всіх режимах експлуатації автомобіля, тобто в системі повинен підтримуватися енергетичний баланс.
Споживачів енергії умовно можна розділити на три групи:

  • основні,
  • тривалі,
  • короткочасні.

Основні споживачі енергії забезпечують працездатність автомобіля. До них відносяться: паливна система, система запалювання, система вприскування, система управління двигуном, автоматична коробка передач, підсилювач рульового управління.
Тривалі споживачі - це система охолодження, система освітлення, системи активної безпеки, система пасивної безпеки, система опалення та кондиціонування, протиугінні системи, аудіосистема, система навігації.
Короткочасні споживачі - більшість систем комфорту, система запуску, звуковий сигнал, прикурювач.
Елементи управління забезпечують узгоджену роботу джерел струму і споживачів електроенергії.
На сучасних автомобілях багато функцій реле і вимикачів покладені на електронні блоки управління (ЕБУ), але повністю відмовитися від цих пристроїв поки неможливо. Наприклад, блок управління бортовою мережею виконує такі функції:

  • контроль споживання енергії;
  • контроль напруги на клемах акумуляторної батареї і при необхідності підвищення частоти обертання колінчастого вала двигуна на холостому ходу;
  • регулювання навантаження за рахунок відключення окремих споживачів, в основному з числа систем комфорту;
  • управління системою освітлення, склоочисниками, обігрівачем заднього скла та ін.

У бортовій мережі сучасного автомобіля поряд з традиційною електричною проводкою використовуються мультиплексні системи - шини даних, що забезпечують з'єднання електронних блоків управління (ЕБУ) між собою і передачу сигналів управління в цифровому вигляді.

Двигун. Будова двигуна.

Двигун - енергосилова машина, в якій той чи інший вид енергії перетворюється в механічну роботу.
Двигуни, в яких теплова енергія перетворюється в механічну роботу, є тепловими. Теплова енергія утворюється при спалюванні якого-небудь палива. Двигун, в якому паливо згоряє безпосередньо всередині циліндра і енергія газів, що при цьому утворюється, сприймається рухомим в циліндрі поршнем, називається двигуном внутрішнього згоряння. Такі двигуни в основному і застосовуються на сучасних автомобілях. Двигун внутрішнього згоряння складається з таких основних механізмів і систем:

  • Кривошипно-шатунного механізму (КШМ) - перетворюючого зворотно-поступальні рухи поршнів, що сприймають тиск газів, в обертальний рух колінчастого вала. Деталі КШМ ділять на дві групи, це рухомі та нерухомі деталі.
  • Газорозподільного механізму (ГРМ), що призначений для своєчасного відкриття і закриття впускних і випускних клапанів двигуна, забезпечуючи наповнення циліндрів двигуна горючою сумішшю, їх очищення від відпрацьованих газів і герметизацію циліндрів при стисненні і робочому ході поршня.
  • Системи охолодження - призначеної для підтримки оптимального теплового режиму двигуна.
  • Системи змащення - яка служить для підведення масла до поверхонь деталей двигуна, які труться.
  • Системи живлення - для приготування горючої суміші з парів палива і повітря в певних пропорціях, подачі її в циліндри двигуна і відведення з них відпрацьованих газів.
  • Системи випуску відпрацьованих газів - призначена для відводу відпрацьованих газів з циліндрів двигуна, їх охолодження, а також зниження шуму і токсичності.
  • Системи запалювання - призначеної для створення струму високої напруги і розподілу його по циліндрах двигуна і запалення робочої суміші в камері згоряння в певні моменти.
  • Система пуску - для початкового обертання колінвалу, забезпечуючи тим самим запуск двигуна.

 

Автомобіль служить для швидкого переміщення пасажирів і вантажів різними типами доріг і місцевості. Автомобілі класифікуються за призначенням, прохідності і типу двигуна.
Автомобіль складається з таких основних частин: двигун, шасі, кузов, а також з електро- та спеціального обладнання.

  1. Двигун - є джерелом механічної енергії, що приводить автомобіль в рух. Двигун - найважливіша з систем автомобіля, без якої не буде руху.
  2. Шасі - складається з трансмісії, ходової частини та систем управління, що утворюють агрегати і механізми, які служать для передачі зусилля від двигуна до приводу коліс, а також для управління автомобілем і його рухом.
  3. Кузов автомобіля служить для розміщення водія і пасажирів у легковому автомобілі і вантажу у вантажному автомобілі.
  4. Електрообладнання складають вузли і прилади, призначені для запалення робочої суміші в двигуні, освітлення і сигналізації, пуску двигуна, живлення контрольно-вимірювальних приладів.
  5. До спеціального обладнання відносяться система обігріву та кондиціонування автомобіля, склоочисник з обладнанням для омивання скла, система регулювання тиску повітря в шинах, підйомник запасного колеса, лебідки, буксирувальні пристрої та ін.

 

ДВИГУН

Двигун виступає в якості силового агрегату. На даний час найбільш поширені двигуни внутрішнього згоряння, в яких рушійна сила утворюється шляхом, тиску газів палива, що згоріло, всередині циліндра двигуна. Існує два типи двигунів: бензиновий (також називається двигуном із запалюванням) та дизельний двигун (також називають двигуном з компресійним запалюванням). Обидва двигуни називаються тепловими двигунами. Паливо, згоряючи, утворює сильно нагріті гази всередині циліндра, що збільшують тиск на поршні що обертають вал, підключений до силового агрегату автомобіля.
Те, в який спосіб розташовані циліндри двигуна, називаються конфігурацією двигуна. Найчастіше, циліндри розташовані в лінію. Ця конструкція дозволяє створити простий блок двигуна. У транспортних засобів число циліндрів зазвичай становить від 2 до 6. Як правило, циліндри є вертикальними. Коли число циліндрів збільшується, довжина блоку та колінчатого валу також збільшується, що може стати проблемою. Один із способів уникнути цього — це V-подібна конфігурація. Ця конструкція робить блок двигуна і колінчастий вал коротшим і менш гнучким.

Найчастіше двигун розташовують спереду. Він може бути встановлений вздовж і може приводити в рух передні, або задні колеса. Є також автомобілі в яких двигуни розташовані за задніми колесами. Двигун також може бути розташовано в автомобілі як поперек так повздовж.
Зараз все більшої популярності набирають автомобілі з гібридними двигунами (одночасно встановлено, наприклад, бензиновий та електричний) та електромобілі.
В Тернополі майстерні та станції технічного обслуговування, зазвичай, пропонують послуги з діагностики та ремонту бензинових та дизельних двигунів.